Dezvoltarea aeroporturilor din Romania

În ultimii ani, România a investit semnificativ în dezvoltarea infrastructurii aeroportuare, pentru a răspunde creșterii constante a traficului de pasageri și pentru a îmbunătăți conectivitatea cu alte destinații internaționale. Iată câteva exemple de dezvoltări recente ale aeroporturilor din România:

Cele mai importante 5 aeroporturi din Romania dupa numarul de pasageri

  1. Aeroportul Internațional Henri Coandă București (OTP) este cel mai aglomerat aeroport din România și principala poartă de intrare în țară.
  2. Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj-Napoca (CLJ): este al doilea aeroport ca trafic de pasageri din România și cel mai aglomerat aeroport din regiunea de vest a țării.
  3. Aeroportul Internațional Timișoara (TSR): este al treilea aeroport ca trafic de pasageri din România.
  4. Aeroportul Internațional Iași (IAS): este al patrulea aeroport ca trafic de pasageri din România și principalul aeroport din regiunea de nord-est a țării.
  5. Aeroportul Internațional Sibiu (SBZ): este al cincilea aeroport ca trafic de pasageri din România.

În afară de cele cinci aeroporturi amintite mai sus, România mai are și alte aeroporturi importante, cum ar fi Aeroportul Internațional Craiova (CRA), Aeroportul Internațional Bacău (BCM) și Aeroportul Internațional Satu Mare (SUJ), care au beneficiat și ele de investiții în ultimii ani.

Guvernul român a lansat recent un program de investiții în infrastructura de transport, care include și dezvoltarea aeroporturilor. În cadrul acestui program, sunt prevăzute investiții în extinderea și modernizarea aeroporturilor din Brașov, Oradea, Suceava și Tulcea.

Dezvoltarea aeroporturilor din România are o importanță strategică pentru economia țării, în special pentru sectorul turistic. În ultimii ani, România a înregistrat o creștere semnificativă a numărului de turiști străini, iar dezvoltarea aeroporturilor poate contribui la consolidarea acestei creșteri.

În ciuda investițiilor semnificative în infrastructura aeroportuară, România încă se confruntă cu unele provocări în ceea ce privește conectivitatea aeriană. De exemplu, există încă multe destinații internaționale la care nu există zboruri directe din România. De asemenea, costurile ridicate ale biletelor de avion pot reprezenta un obstacol pentru mulți pasageri.

Aeroportul Internațional Henri Coandă București (OTP): În ultimii ani, OTP a primit investiții semnificative pentru modernizarea și extinderea infrastructurii. Acestea includ o nouă pistă de aterizare și decolare, o nouă terminală de pasageri (Terminalul 2), modernizarea Terminalului 1, precum și îmbunătățiri la nivelul sistemelor de securitate și de gestionare a traficului aerian.

Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj-Napoca (CLJ):  a fost modernizat și extins în ultimii ani, cu investiții semnificative în noul terminal de pasageri, piste și parcare, precum și în modernizarea sistemelor de securitate și de gestionare a traficului aerian.
În 2017, pentru prima dată, a atins numărul de 2.000.000 de pasageri. În acest moment, aeroportul clujean era pe locul 2 în România din punctul de vedere al numărului de pasageri. 

Aeroportul Internațional Timișoara (TSR): TSR a fost modernizat în ultimii ani cu o nouă pistă, o nouă terminală de pasageri, precum și cu investiții în sistemul de gestionare a traficului aerian și de securitate.

Aeroportul Internațional Iași (IAS): IAS a fost modernizat recent cu o nouă pistă de aterizare și decolare, extinderea terminalului de pasageri, precum și cu îmbunătățiri la nivelul sistemelor de securitate și de gestionare a traficului aerian.

Pe lângă dezvoltarea aeroporturilor majore din țară, există și alte proiecte interesante care se desfășoară în România în acest domeniu, precum:

Aeroportul Brașov-Ghimbav: În prezent, este în construcție un nou aeroport la Brașov, care se așteaptă să devină unul dintre cele mai importante aeroporturi din regiune. Aeroportul va avea o capacitate de aproximativ 4 milioane de pasageri pe an și se așteaptă să fie operațional în anul 2024.

Aeroportul Internațional Bacău (BCM): BCM a fost modernizat recent cu o nouă terminală de pasageri și cu îmbunătățiri la nivelul sistemelor de securitate și de gestionare a traficului aerian. De asemenea, au fost introduse mai multe rute noi spre destinații internaționale, inclusiv destinații din Israel, Turcia și Germania.

Aeroportul Internațional Constanța (CND): CND a fost modernizat în ultimii ani cu o nouă pistă, o nouă terminală de pasageri și cu îmbunătățiri la nivelul sistemelor de securitate și de gestionare a traficului aerian. De asemenea, au fost introduse mai multe rute noi spre destinații internaționale, inclusiv destinații din Italia și Franța.

Aeroportul Internațional Craiova (CRA): CRA a fost modernizat recent cu o nouă terminală de pasageri și cu îmbunătățiri la nivelul sistemelor de securitate și de gestionare a traficului aerian. De asemenea, au fost introduse mai multe rute noi spre destinații internaționale, inclusiv destinații din Spania și Italia.

În plus, România a dezvoltat și o rețea de aeroporturi regionale, care asigură accesul la destinații mai mici și mai puțin aglomerate din țară. Acestea includ aeroporturile din Arad, Satu Mare, Târgu Mureș, Baia Mare, Oradea, Suceava, Tulcea, și altele.

În ansamblu, dezvoltarea aeroporturilor din România are un impact pozitiv asupra economiei țării, stimulând turismul și comerțul și creând noi oportunități de afaceri.

Asociația Aeroporturilor din România (AAR)

Este deschisă tuturor aeroporturilor civile din România, precum şi altor persoane juridice din ţară şi străinătate compatibile cu scopul şi funcţiile acesteia.
Scroll to Top