Prezent la Congresul Anual și Adunarea Generală a ACI Europe care s-a desfășurat la Istanbul în perioada 2-4 iulie, Armando Brunini, Președintele ACI Europe, a făcut un apel către guvernele europene, cerându-le acestora să sprijine eficient decarbonizarea aviației. “Decarbonizarea este o prioritate absolută. Știința este fără echivoc cu privire la unde va ajunge planeta noastră fără acțiuni ambițioase și eficiente în domeniul climei. Politicile de decarbonizare nu trebuie să lase în urmă niciun aeroport și nicio comunitate. Aceasta înseamnă că trebuie să decarbonizăm aviația și, în același timp, să păstrăm beneficiile socio-economice unice ale conectivității aeriene – și trebuie să facem acest lucru în moduri care să ne asigure și competitivitatea”, a afirmat Brunini, cerând intervenții politice suplimentare și mecanisme de flexibilitate pentru a aborda aceste preocupări.
El a vorbit și despre viziunea recent publicată de AZEA (Asociația pentru o Aviație cu Emisii Zero), care estimează că până în anul 2050 între 36% și 68% dintre zborurile în interiorul Uniunii Europene vor fi operate cu aeronave alimentate electric sau cu hidrogen. Pe acest subiect Brunini a ținut să accentueze următoarele: “Deservirea acestor aeronave la sol va implica reconfigurarea instalațiilor noastre de alimentare, stocare și distribuție a energiei. Acest lucru va necesita atât investiții masive, cât și acces la volume considerabile de energie verde. Este esențial ca aceste nevoi energetice și financiare să fie luate în considerare și abordate în politicile energetice și de transport, atât la nivelul UE cât și la nivel național. Acest lucru nu se întâmplă deocamdată.“
Președintele ACI Europe a vorbit și despre competitivitatea din sectorul aviației și a subliniat câteva teme esențiale de care trebuie să se țină cont, pentru ca acest sector să rămână eficient. Brunini consideră importante aspecte ca revizuirea Regulamentului UE privind alocarea sloturilor orare pe aeroporturile Uniunii, menținerea libertății companiilor aeriene de a furniza servicii dar și sprijinirea inovației și a rezilienței. “Sprijinul financiar continuu al UE, atât pentru cercetare cât și pentru implementarea SESAR1 este o necesitate absolută. Avem nevoie de asemenea de sprijin mult mai eficient la nivelul UE pentru implementarea de noi tehnologii, cum ar fi sistemele avansate de control de securitate și biometrie“, a spus acesta, accentuând faptul că recomandarea Comitetului European pentru Protecția Datelor (EDPB) de limitare a utilizării soluțiilor de recunoaștere facială de către aeroporturi și companii aeriene este o veste proastă, cu atât mai mult cu cât nu au fost luate în considerare garanțiile existente și fără o evaluare adecvată a raportului risc/beneficii.
Sursă foto: ACI Europe