Industria europeană a aviației a reacționat la includerea SAF ca tehnologie strategică de decarbonizare

Includerea SAF ca “tehnologie strategică zero” a fost salutată de cinci dintre cele mai importante asociații europene ce reprezintă aeroporturile, companiile aeriene, industria aeronautică civilă și furnizorii de servicii de navigație aeriană din Europa. Reprezentanții ACI Europe, Airlines for Europe, ASD Europe, CANSO Europe și ERA consideră că pasul recent făcut este important pentru dezvoltarea unei piețe puternice și competitive a combustibililor sustenabili pentru aviație în Uniunea Europeană, având în vedere că sectorului aviației i se va oferi acces prioritar la materii prime și vor fi instituite stimulente pentru a reduce diferența de preț dintre SAF și kerosenul convențional.   
Totusi, cele cinci entități consideră că includerea SAF ca tehnologie strategică de decarbonizare în Actul Net Zero Industry (NZIA) al UE trebuie să fie urmată de măsuri suplimentare din partea factorilor de decizie, pentru ca Europa să dezvolte o industrie SAF competitivă la nivel mondial. Acest aspect este foarte important pentru ca aviația europeană  să reușească să atingă pragul de emisii nete de carbon zero până în anul 2050.

Cursa internațională pentru a deveni lider SAF a început și sunt necesare stimulente politice suplimentare pentru a extinde producția, astfel încât Europa să devină lider în competiția globală pentru SAF. Acestea includ extinderea mecanismului de flexibilitate SAF după 2034; extinderea pragului actual de 20 de milioane de certificate și a termenului limită pentru 2030 în cadrul mecanismelor de cote SAF; sprijin financiar sporit pentru dezvoltarea SAF, inclusiv prin Fondul de Inovare, precum și simplificarea procedurii administrative de accesare a acestor fonduri” se arată în comunicatul celor cinci asociații europene, reunite în inițiativa Destination 2050.

Scroll to Top